SZKOŁA PODSTAWOWA NR 11 IM. KRÓLOWEJ JADWIGI W PILE

Pedagog i psycholog

Zadania szkolnej poradni

Do zadań pedagoga SZKOLNEJ POARADNI należy między innymi:

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

 

Zadania, o których mowa realizowane są we współpracy z:

  • Rodzicami
  • Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły
  • Nauczycielami i pracownikami innych szkół
  • Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
  • Poradniami Specjalistycznymi
  • Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

 

Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga gdy:

  • nie radzą sobie z nauką
  • ktoś naruszy ich prawa;
  • ktoś stosuje wobec nich przemoc;
  • potrzebują pomocy i rady;
  • chcą po prostu z kimś porozmawiać;
  • chcą poradzić się, wybierając przyszłe studia, zawód;

 

Rodzice uczniów mogą oczekiwać pomocy wtedy gdy:

  • dziecko ma problemy z nauką, licznymi nieobecnościami i odnalezieniem się w szkole;
  • problemy z zachowaniem, z rówieśnikami;
  • uzyskania informacji i pomocy dla swoich dzieci;
  • problemy osobiste ( z doświadczenia wiem, jeśli dziecko nie upora się z prywatnym problemami, nie mamy co liczyć na pełne zaangażowanie się w proces nauki )

 

Nauczyciele mogą oczekiwać:

  • pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów;
  • analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego;
  • wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów;

Zobacz więcej